29 Mayıs 2020 Cuma

KASIM ARALIK AYINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR AYŞE AKKUŞ Zübeyde Hanım Anaokulu

WEB SAYFASINDA HABERLERİN DUYRULMASI

AFİŞ ÇALIŞMAMIZ


LOGO


MONTESSORİ MERKEZİMİZ


VELİ İZİN DİLEKÇELERİ


YENİ YIL KARTLARIMIZ İLK PROJE ORTAKLARI İLE TANIŞMA




MONTESSORİ İLE ÇOCUĞUMU KEŞFEDİYORUM 1
Proje hakkında
İnsan hayatının ilk altı yılı zihinsel ve duygusal gelişiminin büyük bölümünü tamamladığı, kritik yıllardır. Bu kritik dönemde çocuğun özgüven, insiyatif, konsantrasyon düzenlilik, ne istediğini bilme, bağımsızlık, başkalarına olan saygıyı geliştirme vb. durumlarının gelişmesinde montessori yaklaşımının olumlu etkisi yapılan araştırmalar ile ortaya konulmuştur .Bu yaklaşım akademik gelişimi desteklemekle birlikte çocukların  çocukların kendilerine özgü birey olduklarına ve kendi kapasiteleri doğrultusunda öğrendiklerine odaklanmaktadır.

Hedefler
-          Montessori çocukların kendi deneyimleriyle öğrenmesidir.
-          Çocuğun bedeniyle neler yapabileceğini keşfetmesini sağlamak,
-          Çocuğa seçme özgürlüğü kazandırmak,
-          Çocuğa öz disiplin,öz güven ve öz yeterlilik duygularını kazandırmak,
-          Duyularını geliştirmek,
-          Günlük yaşam becerilerinde pratiklik kazanmasını sağlamak,
-           Öğrencilerin düzen duygusunun ve iç güvenin geliştirilmesi
-          Öğrenme sorumluluğunun sadece okulla değil aileye de verilmesi.
-          Öğrencilerin Dünyaya/Diğer insanlara saygı duymayı öğrenmesi,
-          Her sınıfta Montessori Merkezinin oluşturulması,

Çalışma süreci
KASIM:
 Proje ortakları ile tanışma
Proje Ekibinin Kurulması
Yıllık çalışma planının hazırlanması.
Okul web sayfasında duyurulması.
ARALIK:
Okul tanıtımları.
Afiş, slogan, pano, web ilanı ile proje tanıtım çalışmaları yapılması.
Okul panosunda bilgilerin duyurulması.
Velilere Montessori etkinlikleri nelerdir.Bilgilendirme mektupları gönderilmesi.
Ortaklarla birlikte bilgi paylaşımında bulunulması.
Sınıflarda ve evlerde Montessori merkezlerinin oluşturulması.


OCAK:
Günlük Yaşam Becerileri Çalışmalarının Yapılması
Kaşıklama Çalışması 1, Dökme Çalışması 1
(Kaşıklama Çalışması 1, Dökme Çalışması 1 etkinliklerinin çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
-          Okulda yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
-          Aynı çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
-          Yapılan çalışma örnekleri ebaya vb.paylaşım alanlarına yüklenmesi.

ŞUBAT:
Kaşıklama Çalışması 2, Dökme Çalışması 2
(Kaşıklama Çalışması 2, Dökme Çalışması 2 etkinliklerinin çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
-              Okulda yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
-              Aynı çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
MART:
Öz bakım Becerileri Çalışmalarının Yapılması
Çerçeve Çalışmaları (Düğme Çerçevesi, Çıtçıt Çerçevesi, Fermuar Çerçevesi)
(Çerçeve Çalışması etkinliklerinin çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
-              Okulda yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
-              Aynı çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
NİSAN:
Öz bakım Becerileri Çalışmalarının Yapılması
Çamaşır Yıkama, Kurutmak İçin Asma ve Ütüleme
Çiçek Düzenleme
(Çamaşır Yıkama, Kurutmak İçin Asma ve Ütüleme, Çiçek Düzenleme etkinliklerinin çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
-              Okulda yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
-              Aynı çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
MAYIS:
Duyuları Geliştirme Becerileri
Dokunma Tablacıkları, Ses Tüpleri
(Dokunma Tablacıkları , Ses Tüpleri etkinliklerinin çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
-              Okulda yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
-              Aynı çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,

HAZİRAN:
-Yapılan çalışmalar dergi şeklinde basılıp öğrenci velilerine verilir.
- Proje süresince velilerin çocuklarda gözlemledikleri değişim ve gelişimlerin değerlendirilmesi.(Anket v.b.)
- Öğretmenlerin projeyi değerlendirmesi ve projenin devamı niteliğindeki yeni fikirlerin paylaşımı.

BEKLENEN SONUÇLAR
Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
Yaptığı işe odaklanmayı öğrenir.
Çalışma isteğini geliştirir.
Üretken olur.
Özenli çalışma becerisi kazanır.
Hata yapmaktan korkmamayı öğrenir.
Bağımsız çalışmayı öğrenir.
El-göz koordinasyonu gelişir.
Sabırla çalışma becerisi kazanır.
Kendi başına sorumluluk almayı ve sorumluluğunu yerine getirmeyi öğrenir.
Yaşadığı çevreyi kendisi ve başkaları için güzelleştirmeyi öğrenir.
Toplumsal bir varlık olur.
Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.
Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
Disiplini içselleştirir.
Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir.
Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.





DISCOVER MY CHILD WITH MONTESSORI 1
About the Project
    The first six years of human life are critical years, completing the bulk of their mental and emotional development. In this critical period, the child's self-confidence, initiative, concentration, regularity, knowing what he wants, independence, developing respect for others, etc. the positive effect of the montessori approach on the development of their condition has been revealed by the research conducted .While this approach supports academic development, it focuses on how children are unique individuals and learn in accordance with their own capacities.
Goals
- Montessori is for children to learn from their own experiences.
- To enable the child to discover what he can do with his body .
- Giving the child the freedom to choose,
 - To give the child the feelings of self-discipline, self-confidence and self-sufficiency,
- Improve your senses,
- To gain practicality in daily life skills,
- Developing students ' sense of order and inner confidence
- The responsibility to learn is not only given to the school but also to the family.
 - Students learn to respect the world/other people,
- Creation of Montessori Center in each classroom,

Working process

November:

Meeting project partners.
Establishment Of The Project Team.
Preparation of annual work plan.
Announcement on the school web page.

December:

School introductions.
Project presentation works with poster, slogan, billboard and web advertisement.
Announcement of information on the school board.
What are Montessori activities for parents. Sending information letters.
Sharing information with partners.
Creation of Montessori centers in classrooms and homes.




January:

Conducting Daily Life Skills Studies
Spooning Work 1, Pouring Work 1
(Spoon Study 1, Bulk Study 1 activities of the working method and sample materials to be uploaded to the portal to share with the partners,)
- Sharing the application with the parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of sustainability,
- Loading the work samples into the sharing areas.

February:

Spooning Work 2, Pouring Work 2
(To share the working method and sample materials to be used in the Spoon Study 2, Cast Study 2 activities and to share with the partners)
- Sharing the application with the parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of sustainability.

March:

Carrying out self-care skills studies
Frame Works (Button Frame, Snap Frame, Zipper Frame)
(Sharing the working method and sample materials to be used in the portal activities and sharing with the partners)
- Sharing the application with the parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of sustainability,

April:

Carrying out self-care skills studies
Laundry, Hanging and Ironing for Drying
Flower Arrangement
(Laundry, Drying, Hanging and Ironing for Drying, Flower Arrangement activities and sharing the working method and sample materials to be shared with partners.)
- Sharing the application with the parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of sustainability.

May:

Sensory Development Skills
Touch Plates, Sound Tubes
(To share the working methods of the Touch Plates, Sound Tubes activities and sample materials to be uploaded to the portal and share them with the partners)
- Sharing the application with the parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of sustainability,




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder