WEB SAYFASINDA HABERLERİN DUYRULMASI
AFİŞ ÇALIŞMAMIZ
LOGO
MONTESSORİ MERKEZİMİZ
VELİ İZİN DİLEKÇELERİ
YENİ YIL KARTLARIMIZ İLK PROJE ORTAKLARI İLE TANIŞMA
MONTESSORİ İLE ÇOCUĞUMU KEŞFEDİYORUM 1
Proje hakkında
İnsan hayatının ilk altı yılı zihinsel ve duygusal
gelişiminin büyük bölümünü tamamladığı, kritik yıllardır. Bu kritik dönemde
çocuğun özgüven, insiyatif, konsantrasyon düzenlilik, ne istediğini bilme,
bağımsızlık, başkalarına olan saygıyı geliştirme vb. durumlarının gelişmesinde
montessori yaklaşımının olumlu etkisi yapılan araştırmalar ile ortaya
konulmuştur .Bu yaklaşım akademik gelişimi desteklemekle birlikte
çocukların çocukların kendilerine özgü
birey olduklarına ve kendi kapasiteleri doğrultusunda öğrendiklerine
odaklanmaktadır.
Hedefler
-
Montessori çocukların kendi deneyimleriyle
öğrenmesidir.
-
Çocuğun bedeniyle neler yapabileceğini
keşfetmesini sağlamak,
-
Çocuğa seçme özgürlüğü kazandırmak,
-
Çocuğa öz disiplin,öz güven ve öz yeterlilik
duygularını kazandırmak,
-
Duyularını geliştirmek,
-
Günlük yaşam becerilerinde pratiklik kazanmasını
sağlamak,
-
Öğrencilerin düzen duygusunun ve iç güvenin
geliştirilmesi
-
Öğrenme sorumluluğunun sadece okulla değil
aileye de verilmesi.
-
Öğrencilerin Dünyaya/Diğer insanlara saygı
duymayı öğrenmesi,
-
Her sınıfta Montessori Merkezinin oluşturulması,
Çalışma süreci
KASIM:
Proje ortakları ile
tanışma
Proje Ekibinin Kurulması
Yıllık çalışma planının hazırlanması.
Okul web sayfasında duyurulması.
ARALIK:
Okul tanıtımları.
Afiş, slogan, pano, web ilanı ile proje tanıtım çalışmaları
yapılması.
Okul panosunda bilgilerin duyurulması.
Velilere Montessori etkinlikleri nelerdir.Bilgilendirme
mektupları gönderilmesi.
Ortaklarla birlikte bilgi paylaşımında bulunulması.
Sınıflarda ve evlerde Montessori merkezlerinin
oluşturulması.
OCAK:
Günlük Yaşam Becerileri Çalışmalarının Yapılması
Kaşıklama Çalışması 1, Dökme Çalışması 1
(Kaşıklama Çalışması 1, Dökme Çalışması 1 etkinliklerinin
çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek
ortaklarla paylaşılması,)
-
Okulda yapılan uygulamanın velilerle
paylaşılması ve portala yüklenmesi,
-
Aynı çalışmanın sürdürülebilirliği açısından
evde velilerce de uygulanması,
-
Yapılan çalışma örnekleri ebaya vb.paylaşım
alanlarına yüklenmesi.
ŞUBAT:
Kaşıklama Çalışması 2, Dökme Çalışması 2
(Kaşıklama Çalışması 2, Dökme Çalışması 2 etkinliklerinin
çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek
ortaklarla paylaşılması,)
- Okulda
yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
- Aynı
çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
MART:
Öz bakım Becerileri Çalışmalarının Yapılması
Çerçeve Çalışmaları (Düğme Çerçevesi, Çıtçıt Çerçevesi,
Fermuar Çerçevesi)
(Çerçeve Çalışması etkinliklerinin çalışma yönteminin ve
kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
- Okulda
yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
- Aynı
çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
NİSAN:
Öz bakım Becerileri Çalışmalarının Yapılması
Çamaşır Yıkama, Kurutmak İçin Asma ve Ütüleme
Çiçek Düzenleme
(Çamaşır Yıkama, Kurutmak İçin Asma ve Ütüleme, Çiçek
Düzenleme etkinliklerinin çalışma yönteminin ve kullanılacak örnek
materyallerin portala yüklenerek ortaklarla paylaşılması,)
- Okulda
yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
- Aynı
çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
MAYIS:
Duyuları Geliştirme Becerileri
Dokunma Tablacıkları, Ses Tüpleri
(Dokunma Tablacıkları , Ses Tüpleri etkinliklerinin çalışma
yönteminin ve kullanılacak örnek materyallerin portala yüklenerek ortaklarla
paylaşılması,)
- Okulda
yapılan uygulamanın velilerle paylaşılması ve portala yüklenmesi,
- Aynı
çalışmanın sürdürülebilirliği açısından evde velilerce de uygulanması,
HAZİRAN:
-Yapılan çalışmalar dergi şeklinde basılıp öğrenci
velilerine verilir.
- Proje süresince velilerin çocuklarda gözlemledikleri
değişim ve gelişimlerin değerlendirilmesi.(Anket v.b.)
- Öğretmenlerin projeyi değerlendirmesi ve projenin devamı
niteliğindeki yeni fikirlerin paylaşımı.
BEKLENEN SONUÇLAR
Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla
gelişir.
Yaptığı işe odaklanmayı öğrenir.
Çalışma isteğini geliştirir.
Üretken olur.
Özenli çalışma becerisi kazanır.
Hata yapmaktan korkmamayı öğrenir.
Bağımsız çalışmayı öğrenir.
El-göz koordinasyonu gelişir.
Sabırla çalışma becerisi kazanır.
Kendi başına sorumluluk almayı ve sorumluluğunu yerine
getirmeyi öğrenir.
Yaşadığı çevreyi kendisi ve başkaları için güzelleştirmeyi
öğrenir.
Toplumsal bir varlık olur.
Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini
öğrenir.
Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
Disiplini içselleştirir.
Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl
çalışılacağını öğrenir.
Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.
DISCOVER MY CHILD WITH MONTESSORI 1
About the Project
The first six years of human life are
critical years, completing the bulk of their mental and emotional development.
In this critical period, the child's self-confidence, initiative, concentration,
regularity, knowing what he wants, independence, developing respect for others,
etc. the positive effect of the montessori approach on the development of their
condition has been revealed by the research conducted .While this approach
supports academic development, it focuses on how children are unique
individuals and learn in accordance with their own capacities.
Goals
- Montessori is for children to learn from their own
experiences.
- To enable the child to discover what he can do
with his body .
- Giving the child the
freedom to choose,
- To give the
child the feelings of self-discipline, self-confidence and self-sufficiency,
- Improve your senses,
- To gain practicality in daily life skills,
- Developing students ' sense of order and inner
confidence
- The responsibility to learn is not only given to
the school but also to the family.
- Students
learn to respect the world/other people,
- Creation of Montessori Center in each classroom,
Working process
November:
Meeting project partners.
Establishment Of The Project Team.
Preparation of annual work plan.
Announcement on the school web page.
December:
School introductions.
Project presentation works with poster,
slogan, billboard and web advertisement.
Announcement of information on the
school board.
What are Montessori activities for
parents. Sending information letters.
Sharing information with partners.
Creation of Montessori centers in
classrooms and homes.
January:
Conducting Daily Life Skills Studies
Spooning Work 1, Pouring Work 1
(Spoon Study 1, Bulk Study 1 activities
of the working method and sample materials to be uploaded to the portal to
share with the partners,)
- Sharing the application with the
parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by
parents at home in terms of sustainability,
- Loading the work samples into the
sharing areas.
February:
Spooning Work 2, Pouring Work 2
(To share the working method and sample
materials to be used in the Spoon Study 2, Cast Study 2 activities and to share
with the partners)
- Sharing the application with the
parents and uploading the application to the portal,
- Implementation of the same study by
parents at home in terms of sustainability.
March:
Carrying out self-care skills studies
Frame Works (Button Frame, Snap Frame, Zipper Frame)
(Sharing the working method and sample materials to be used in the
portal activities and sharing with the partners)
- Sharing the application with the parents and uploading the
application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of
sustainability,
April:
Carrying out self-care skills studies
Laundry, Hanging and Ironing for Drying
Flower Arrangement
(Laundry, Drying, Hanging and Ironing for Drying, Flower Arrangement
activities and sharing the working method and sample materials to be shared
with partners.)
- Sharing the application with the parents and uploading the
application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of
sustainability.
May:
Sensory Development Skills
Touch Plates, Sound Tubes
(To share the working methods of the Touch Plates, Sound Tubes
activities and sample materials to be uploaded to the portal and share them
with the partners)
- Sharing the application with the parents and uploading the
application to the portal,
- Implementation of the same study by parents at home in terms of
sustainability,






Hiç yorum yok:
Yorum Gönder